onsdag 13 april 2011

Pollentrött

Pollensäsongen har börjat. Jag är inte jätteallergisk, men nån vecka eller två i början av våren brukar jag vara trött, ha rinnande ögon och nysa väldigt mycket.
Idag var jag ute en kort stund, och när jag kom hem kände jag mig helt slut. Som att tillvaron var insvept i dimma och sand. Jag känner igen det, det är typisk april och pollen, eller vad det nu är jag reagerar på. Dags att ta fram tabletterna som blev kvar förra året. Sen ger det nog med sig ganska snabbt.

Nån riktig middag orkade och ville jag inte göra, så jag har ätit:
en morot
en avocado
ett kokt ägg
ostskivor
knäckebröd
och så två koppar grönt te till det.

Till efterrätt serverade jag mig själv en näve russin.


Det kändes som en ganska okej måltid. Får se hur långt det räcker.

Inga kommentarer: