fredag 15 april 2011

Frukostmöte

06.00 gick jag upp idag. Ganska kul faktiskt. Det känns skönt att gå ut tidigt, innan allt har vaknat, det tycker jag varje gång jag gör det.
Anledningen till tidigheten var ett frukostmöte för företagare på Hotell Linné. Jag inser att jag måste satsa mycket mer på att marknadsföra mig själv, speciellt min text- och språkverksamhet, så nu försöker jag hitta olika vägar att göra det.
Frukostmöten är ju väldigt populära, men dom har aldrig lockat mig eftersom jag har en åtminstone halvt omvänd dygnsrytm. När jag av någon anledning (att jag ska ut och resa är en typisk sådan anledning) ändå stiger upp i ottan så är det helt okej och, som sagt, lite kul.
På det här mötet deltog ett drygt tjugotal personer från olika verksamheter. Alla pratade en minut om sina företag. Vi var också fyra "gäster" som fick presentera oss på 30 sekunder samt dela ut vistitkort. Först var det lite mingel också.
Trevligt alltihop. Men hotellfrukost klockan 7...synd nästan på allt som är uppdukat och som man inte vill ha. Även om jag är förvånansvärt pigg tidigt på morgonen så är jag inte hungrig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hotellfrukostar är ju underbara - fast då ska de helst inte avnjutas klockan sju, förstås...

Monica Hortell sa...

Nej, det ska helst vara en helglyx.