lördag 9 april 2011

Vårtecken

Jag var på en jättetrevlig fest igår. God mat, goda viner, trevliga människor till bordet, kul tal, diskodans...en riktig höjdarkväll.
Idag är det lugnt. Jag är ensam hemma, ska se lite på fotboll (måste ju kolla om tipset går in) och äta en middag bestående av rester från i förrgår.

Tidigare idag satt jag på balkongen och solade. Solen värmde, det var en härlig känsla. Och vår lilla minisyrén blir allt grönare.


En promenad tog jag förstås också. Fast det var inte lika skönt ute som det såg ut - vindarna är fortfarande ettriga och halvstormsaktiga. Jag gick i alla fall till krokusstället, och där satt en hund som blev fotograferad av sin matte. Även jag halade upp kameran.


Matten berättade att hon var på tillfälligt besök i Uppsala. I förrgår var hon hemma i Härjedalen och åkte skidor...

Det går faktiskt att upptäcka vårtecken lite här och var. Vissa träd och buskar har kommit rätt långt med lövsprickningen. Det syns inte så jättebra på bilden, men om man förstorar den (som jag inte vet hur man gör här) ser man fullt med små försiktigt grönskimrande knoppar.


Det går åt rätt håll, det känns hoppfullt. Äntligen.

Inga kommentarer: