onsdag 27 april 2011

Trevlig dag med skor och öl

Det blev en trevlig och lite ovanlig dag idag. Jag fick sällskap av K. när jag skulle iväg på mina ärenden, och det slutade med att vi sprang i diverse skoaffärer för att kolla på sköna, stabila promenadskor till henne. Min stora erfarenhet av dylika skor gjorde att vi till slut hamnade på Intersport, och där fanns dom perfekta pjucken. Dom är svarta och limegröna samt supersköna, och K. är jätteglad. Eftersom hon har storlek 35 blev det barnstorlekspris dessutom.

Solen höll sig framme, det var inte stekhett men ändå rätt bra, så vi firade det lyckade inköpet med att ta varsin öl på en uteservering. Premiär! Sen gick vi hem och åt en god indisk rätt som fanns i frysen. Satt på balkongen och åt middag, premiär även det.

Idag har jag dessutom betalat bokningsavgiften för den kommande vinterns spanska boende. Så nu är det bestämt. Det känns verkligen bra!

Inga kommentarer: