tisdag 19 april 2011

Blå himmel och kran

Soligt och molnfritt idag. Kanske kan man bättra på solbrännan lite...:-)

En stor kran håller nu på att monteras framför vårt köksfönster. Jag är fascinerad över hur människor har kunnat komma på en sådan konstruktion. Så snillrikt. Och då kan man förstå hur extremt fascinerad jag är av en sådan uppfinning som telefonen, för att inte tala om TV, datorer och annat obegripligt. Fast dom rent mekaniska uppfinningarna kan faktiskt vara lika briljanta som dom elektroniska.
Det är nästan lite vackert, lite industriell romantik sådär... Jag har för mig att det finns diktsamlingar som heter "Kranarnas sång" och liknande.


Dom flesta byggkranar är gula, men den här är blå och röd och vit. "Det är i alla fall den snyggaste jag har sett," sa K. Och det är ju bra eftersom vi kommer att ha den som utsikt i ungefär två år.

1 kommentar:

Anonym sa...

Mycket snygg kran, jag håller med!