torsdag 14 april 2011

Pyssel för kortbent

Jag klipper av lite tyg, sticker mig med knappnålar, kisar för att pricka det fånigt lilla hålet med den svarta tråden, alltså - jag syr! Det är inte något som händer varje dag eller vecka eller månad. Men det inträffar, och då är det i regel frågan om att lägga upp byxor. Har man korta ben så är det ofrånkomligt. Förr fanns kortbenta storlekar på t.ex. jeans, men det fanns tydligen ingen marknad för dom...

När jag var ute på min byxraid häromdagen såg jag faktiskt några lovande plagg, dom hängde så fint och såg så extra korta ut, och jag gick glad i hågen dit och tänkte greppa ett par för att ta med mig in i provhytten. Dom här borde till och med jag kunna ha utan att lägga upp, tänkte jag förvånat. Ja, dom skulle man verkligen inte lägga upp, för det var piratbyxor! "Trekvartslängd" såg jag att det stod på en liten skylt... Och det är väl ungefär det jag har, trekvartsben.

Men hur som helst, nu har jag fixat tre av fyra ben. Är redan nöjd. Men jag ska göra det fjärde också.

Inga kommentarer: