fredag 22 april 2011

Trauma för gullrankan

Långfredagen går mot sitt slut. Det har varit en bra, ganska händelselös dag. Jag gillar det händelselösa! Är alltså ingen adrenalinjunkie utan föredrar andra slags hormoner, typ serotonin eller oxytocin. Hellre välbefinnande än action, kort sagt.
Vädret skärpte sig, det var soligt och lagom varmt. Nikki och K. kånkade ner några krukväxter på gården och gjorde en god omplanteringsgärning.


Plantera om blommor är inte min grej, jag tycker det är nästan lika tråkigt som att putsa fönster. Så jag höll mig till köket. Fixade med grönsaker och fisk.
Dom kom upp efter ett tag, rätt så nöjda. Fast den jättestora gullrankan råkade ut för en olycka på vägen hem. Den blev klämd i hissen (!) och halverades. Vilket trauma, först uppryckt ur krukan och satt i ny jord, och sen söndersliten..!  Huvva! Men den blev lite ompysslad och kommer nog att klara sig.


Nu har jag druckit en kopp mintte, vi kollar lite på TV och fortsätter att ta det lugnt. Nikki åkte hem med 21-tåget.
Det enda dåliga idag är att jag har ätit för mycket godis. Därför har jag en sockermässig nollvision för imorgon. Ska gömma påskägget för mig själv.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars gullranka! Måste ha varit en tuff långfredag för den... ;-)

Monica Hortell sa...

Ja, vi får se om den någonsin blir sig själv igen...