lördag 2 april 2011

Det borde vara fredag

Igår kändes det som torsdag, hela dagen från morgon till kväll. Så idag borde det vara fredag. En dag har försvunnit. Fredag, fredag, vart tog du vägen?
Men okej, jag får vänja mig vid att det lördag. Vad ska jag göra med den här dagen? K. jobbar till 21, det är ju inte helt ovanligt. Jag ska gå ut och ta en rask promenad nu snart, kanske gå ner på stan. Har en del jobb att göra också, inte mycket men åtminstone en timme eller två tar det. Tvätta en maskin, baka en sockerkaka, spela musik...sen är det förmodligen kväll. Och den tillbringas i soffan framför TV:n. Finns det inget annat att se så ska vi åtminstone titta på matchen Milan-Inter som går ganska sent.

1 kommentar:

Anonym sa...

Som jag! Anna jobbar till klockan 21. Jag sitter en stund vid datorn. Har skjutsat Anna till jobbet och har inhandlat ost och kex, druvor och päron - det blir vår sena middag i kväll. Hostar och hostar, men ska försöka stäa av badrummet och toarummet. Lite pussel, kanske. Jorå, det går framåt med Renoir. Men sakta... Läsa lite. Kanske se Babel som jag spelade in i torsdags kväll.
Dan går. Ett tu tre är våra kära hemma igen!