tisdag 12 april 2011

Möte ikväll

Bostadsrättsföreningen har haft årsstämma ikväll. Jag var inte direkt sugen på att gå, för det brukar vara så otroligt tråkigt. Men jag har stark pliktkänsla, och man bör faktiskt gå, det ingår på nåt sätt i åtagandet när man köper en lägenhet.


Tidigare år har det varit så enormt tradigt, nån ur styrelsen läste hela årsredovisningen högt, det var så segt så segt och gick nästan inte att stå ut. Men - jag blev glatt överraskad ikväll. Stämman klarades av på en halvtimme, det var lite allmänt snack sen och så en trevlig fikastund. Så nu är jag jätteglad att jag verkligen gick dit. Ett år skolkade jag, och då hade jag jättedåligt samvete. Kikade i fönstret när folk var på väg till lokalen med sina årsredovisningar i handen, och jag vågade knappt tända en lampa för att ingen skulle se att jag var hemma. Som om nån skulle bry sig. Dom flesta går ju ändå inte på såna här möten. Men, som sagt, jag gör det, nästan alltid.

Inga kommentarer: