måndag 18 april 2011

Stilla veckan

Det är något särskilt med påskveckan. Man förstår att den kallas "stilla veckan", för det ÄR verkligen stilla. En alldeles särskild atmosfär.
Jag har ändå haft saker att göra idag, men imorgon är jag ledig, och hur stilla ska det då inte bli?

Påsken blir ganska händelselös, såvitt jag vet. Älskade K. jobbar lördag-måndag. Äter vi nån speciell påskmiddag blir det i så fall på långfredagen. Men några traditioner i den vägen har vi inte. Ingen obligatorisk lammstek eller lax. Inte heller någon sill och nubbe-variant av lunch. Eftersom jag avskyr sill. Så det blir nog ganska vanligt allting. Kanske tar jag fram en gul duk eller två.
Jag tänker annars ägna mig åt en blandning av sol, promenader och läsning. Inte äta påskgodis. Fast det är kul med själva äggen, alltså dom kulörta, godisfyllda.


Så, tja, några små chokladbitar kanske det blir...

Förresten, armbandet är ännu ej funnet, möjligen är det för evigt försvunnet. Väldigt konstigt. Jag får väl betrakta det som ett slags påskoffer.

Inga kommentarer: