lördag 2 april 2011

Effektivt och vilsamt

För en gångs skull gjorde jag exakt det jag tänkt göra idag. Gick lite på stan, det var ganska lugnt ute tyckte jag. Lite folk för att vara en lördag. Jag såg färgglada påslakan på Åhléns.


Köpte ett randigt som vi kan ha i gästrummet. Nöjd med min "fångst" gick jag hem. Drack te, åt en stor mäktig havrekaka, jobbade vid datorn. Tvättade.
Det var inget jag ville se på TV nu ikväll. Rätt skönt. Men när K. kom hem tittade vi lite på fotboll. Sedan pratade om vad vi ska göra på våra kommande stora födelsedagar. Det är knepigt, för vi fyller år med ett halvårs mellanrum. Jag mitt i sommaren och K. mitt i vintern. En måndag resp. tisdag. Fest? Resa bort? I så fall när? Det ska vi fortsätta att grunna på.

Ja, och nu är dagen slut. Den har varit effektiv och vilsam på samma gång.

Nu har jag funderat en del över den kommande månadens planetpositioner. Det ser laddat ut. Jag fattar inte hur mitt liv kan vara så lugnt när transiterna är helt sjövilda...

Inga kommentarer: