söndag 10 juli 2011

Dag med ny diet

Så var min första LCHF-dag slut (snart). Som jag skrev i tidigare inlägg, jag vet inte riktigt varför jag gör det, alltså prövar den kosten, det känns bara som något jag vill göra. Lite märkligt känns det med allt fett man ska äta. Och att frukt inte är okej. Knappt ens grönsaker, men det bryr jag mig inte om.

Det verkar som att dom flesta som börjar med LCHF gör det för att dom är sjuka eller kraftigt överviktiga.
Jag är inte sjuk vad jag vet och inte heller kraftigt överviktig, även om jag gärna skulle gå ner 3 kilo.
Tja, jag får se hur det går.

Min middag idag bestod av lax och bacon (god kombination) samt grönsaker.


Dom riktiga fanatikerna skulle förmodligen ha lagt till en gräddig sås också, men det klarade jag inte. Det kändes nog fett ändå, eller egentligen precis lagom. Tidigare på dagen åt jag ju frökex med diverse Bregottvarianter på. Är riktigt stolt över idén med vaniljsmöret... Nu ikväll har jag ätit några ostskivor. Känner mig mätt. Skulle absolut inte vilja ha godis eller en kvällsmacka eller en kanelbulle, sådant som jag annars ofta blir sugen på.

Vid 21-tiden gick jag ner till gymmet. Njöt mest av den korta, korta promenaden dit - vilken fantastisk kväll. Själva träningen blev det inte så mycket med. Dels var musiken avstängd och jag hade glömt ta med mig iPoden, dels (vilket gjorde musikbristen besvärlig) var dom enda gymbesökarna förutom jag själv två unga killar som förde ett väldigt liv. Dom pratade jättehögt och flamsade, och jag vill känna mig koncentrerad och fokuserad när jag tränar. Så jag gick ganska snart hem igen. Får göra ett nytt försök imorgon.

Inga kommentarer: