tisdag 26 juli 2011

En månad kvar

Det är precis en månad kvar. Den 26 augusti ska jag äntligen operera min fot. Oj oj. Snart måste jag kolla hur jag ska göra med resan hem, om landstinget betalar taxi från Stockholm eller hur det blir.
Jag har försökt ta reda på det via hemsidan, men jag har inte hittat någon info om hur det är när man har valt att opereras i ett annat landsting än sitt eget. Suck, jag har så otroligt dålig koll på allt som handlar om sjukvård. Det är en främmande värld. I och för sig är det ett i grunden positivt tecken på att jag aldrig har varit särskilt sjuk...

1 kommentar:

Anonym sa...

Synd att du inte känner nån informatör på landstinget... Fast å andra sidan vet de ju inte så mycket nu för tiden. Ett tips från en arbetslös är att du kontaktar avdelningen där du ska opereras och frågar, helt enkelt. En läkare måste nämligen godkänna en eventuell sjukresa med taxi. Tror jag. Men jag vet ju inte, jag är ju bara... ingenting.