måndag 18 juli 2011

Energisvacka

Idag blev det en tur till Stadsbiblioteket för att förnya mitt förråd av lättsmält sommarlektyr.


Jag hittade några lagom halvbra böcker och gick sedan hem på en gång. Att gå i affärer känns inte lockande alls. När jag tänker på att shoppa inser jag att jag redan har allt jag behöver och lite till. Och det jag inte har är i alla fall alldeles för dyrt, så det kan jag inte köpa hur mycket jag än vill.

Ännu en ledig eftermiddag har jag ägnat åt läsning + Miss Marple på TV. Har inte speciellt mycket energi alls för tillfället. Jag blir faktiskt trött av att gå fram och tillbaka till stan! En svacka alltså. Såna kommer ibland men brukar gå över snabbt. Och det var väldigt varmt och tryckande idag, luften var som blöt bomull. Jag satsar på att vara väldigt pigg och energisk imorgon.

Inga kommentarer: