tisdag 12 juli 2011

Nervarvad

Den lugna semesterkänslan håller i sig. Jag är så nervarvad så jag orkar knappt skriva blogginlägg, särskilt inte om engagerande ämnen som jag läser om i tidningarna. Det finns en del, en liten lista på brännande skrivbara ämnen har jag och den innehåller bland annat barnfattigdom och skolfrågor, men det får bli någon annan gång. Maybe some time.

Idag fick K. ett hysteriskt skrattanfall när hon begrundade tillståndet i linneskåpet. Konstigt vikta saker huller om buller, helt överfullt - K. har nu städat lite grann och linneskåpets skick är något mer respektabelt.
Just nu tittar hon på en hyrd film. Jag har suttit på balkongen och läst, tills stora grå moln la sig som tjocka mattor över himlen. Om några timmar ska vi cykla till Hans och äta middag. Om dom tjocka molnmattorna blåser iväg är det tänkt att vi ska sitta ute i trädgården. Hoppas på det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter bra att linneskåpet har blivit respektabelt! Skrattade gott! :D

Monica Hortell sa...

Ännu mer hade du skrattat om du hade sett det från början..:-D