lördag 9 juli 2011

Läsning och LCHF-funderingar

Karin åkte hem till Stockholm i förmiddags, K. gick till jobbet. Kvar hemma var jag, med en varm och händelselös dag framför mig. Avkopplande till tusen. Jag har suttit flera timmar på balkongen och läst en ovanlig och kul och fascinerande bok (både självbiografisk och nyckelroman) som heter Undersökningen. Med undertitel "eller When I woke up this morning I felt so gay". En sådan bok går ju inte att motstå, särskilt som den är nästan 600 sidor lång.
Skriven av Kristina Hultman, om någon undrar.

Av och till har jag funderat på LCHF-dieten. Karin har börjat med den och mår jättebra. Eftersom jag är en lättinspirerad person har jag nu varit och köpt en massa olika slags frön som först ska läggas i blöt och sedan långsamt gräddas i ugnen och förvandlas till knapriga, kolhydratfria kex. På vilka man lägger feta saker, gärna tjocka drivor av Bregott och ost, och så äter man och blir smal.
Intressant. För mig är ju det största problemet att bryta mitt sockerberoende, men jag har gjort det förut så jag vet att det går. Och uppenbarligen är det så att LCHF fungerar. Det finns ju olika varianter, mer eller mindre extrema, och jag ska nog testa en något mindre extrem.
Ikväll ska fröna läggas blöt, och imorgon väntar kextillverkning.

Just nu väntar kvartsfinaler i fotbolls-VM. England-Frankrike kan bli spännande.

Inga kommentarer: