onsdag 27 juli 2011

En ganska vanlig sommarmyskväll

Den varma, varma dagen blev en vacker ljummen kväll. Man borde inte sitta hemma en sådan kväll, man borde gå ut. Men vi orkade inte hitta på något, så det blev en vanlig middag på balkongen. K. ville ha räkor, så det blev det plus ägg, avocado och majonnäs. Supergott förstås, men jag är inkörd på mer geggiga och feta saker, så jag tog bara räkorna som förrätt. Därför var våra portioner så här olika:


När jag hade ätit den lilla portionen gjorde jag egen mat bestående av kyckling, bacon, blomkålsmos och bearnaise! Gott och slimmande. :-)

20.00 såg vi en jättebra norsk dokumentär: Mitt liv som homo. Första programmet av fyra. Det var väldigt bra! Gamla journalfilmer varvade med personliga berättelser, alla lika fascinerande. Nu vill vi förstås se resten av programmen också. Alla borde se dom!

En bok och ett glas rosé på balkongen satt bra sedan.


Nu börjar det bli lite mörkare, så det går inte att läsa därute. Sitta och mysa och filosofera kan man ju däremot, så det ska jag göra nu. K. kollar på en film, men jag vill vila sinnet ett tag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jäklars! Jag bloggade om dokumentären igår förmiddag, men jag missade att se den! Gissar att den finns på Play och får väl kolla när jag inte har en massa folk omkring mig som babblar hela tiden (lite svårt att hitta lugn och ro nånstans här)