söndag 17 juli 2011

Små vinster

"Grävande journalstik i fara" - det var en av rubrikerna i dagens SvD. Journalstik. Det stod faktiskt så.
Jag tycker det är synd att även språkbegåvad journalistik är i fara. Stor fara. För att inte tala om hur synd det är att man har rationaliserat bort korrekturläsarna.

I alla fall vann jag 80 kronor på joker denna helg. Förra helgen vann jag mina sedvanliga 23 kronor på fyra rätt + tilläggsnummer. Det är förstås positivt att jag vinner så ofta, men när ska dom svindlande summorna komma? Tänker på det skotska paret som vann över en miljard tidigare i veckan. Det är onödigt mycket pengar, jag tror rentav det är farligt att vinna så mycket. Så det har jag ingen längtan efter. Men mer än 23:- kan det gärna få vara, och mer än 80:- också.

Inga kommentarer: