måndag 18 juli 2011

Telefonskojare

Grrr...här satt jag och jobbade i allsköns ro, och så blev jag störd av ett blufftelefonsamtal, alltså från ett företag som påstår att jag har ett avtal med dom som nu ska förlängas i 24 månader eftersom jag inte har sagt upp det, etc. etc. My God, så trött jag blir. Och arg framför allt. Jag blev alldeles ovanligt arg, och drämde på luren med ett "jag tänker inte betala ett enda öre!"
Sedan kollade jag upp hittaföretag.se, som dom kallar sig, på nätet och fann att det mycket riktigt handlar om så kallade fakturaskojare, ekonomiska brottslingar som satt i system att lura småföretag genom att hänvisa till ouppsagda avtal som aldrig ens har funnits. Bra att jag genast fattade det!
Men jag förstår inte varför man inte kan nixa sin telefon när man har företag. Okej, jag har en liten enskild firma med blygsam omsättning - nog borde jag väl ändå kunna slippa såväl vanliga telefonförsäljare som telefonskurkar?

Nu ska jag försöka ladda om och fortsätta med det jag höll på med. Men jag har fortfarande hög, arg puls.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Är du säker på att man som företag inte kan NIXa nån? Jag har för mig att man kan det numera...

Monica Hortell sa...

Jag tror inte att man kan det nu. Förut kunde man det, men det kostade typ 2000:-!