söndag 10 juli 2011

Frökex

Började dagen med att grädda frökex. Det gick bra, och så här såg den färdiga plåten ut.


Frökakan bröt jag sedan i bitar för senare knaprande. Gott med smör och ost på. Jag kom också på en godisvariant: man tar smör eller Bregott och blandar i lite vaniljpulver (alltså inte vaniljsocker utan -pulver). Det kan man bre på kexen, och så smakar det nästan som något konditoribakverk med smörkräm. Påhittigt värre.
Det verkar alltså som att jag ska göra en fullfjädrad LCHF-drive. Inget jag egentligen planerat utan snarare något som händer av sig självt. Jag står liksom bredvid och tänker "jaha, gör jag det här, det var intressant."
Spännande att se vad som händer.

Gårdagens fotbollsmatcher var också spännande. I synnerhet den mellan Tyskland och Japan var helt otrolig. Sverige-Australien idag var rätt så lugn. Sverige spelade stabilt och vann ganska enkelt.


Senare väntar USA-Brasilien. Och någonstans mellan fotboll och stunder av stekhett läsande på balkongen har jag tänkt hinna jobba också. Lite grann, bara så jag känner mig nyttig.

Inga kommentarer: