torsdag 7 juli 2011

Oväntad läsning

Sommar igen. Det var 22 grader och sol, så K. och jag gick ner på gården för att sola (hon) och läsa (jag). Kanske tar vi en lång cykeltur senare, för att röra på oss och njuta av en vacker kväll.
K. passade på att fota (haha) min "sockerbit" som den allmänt kallas.


Alltså den fyrkantiga knöl som ska opereras bort i slutet av augusti. Den är större i verkligheten än vad som syns på bilden.
Jag läste i godan ro, och inte vilken bok som helst, utan något för mig så sensationellt som en bok om att sluta röka. Jag har aldrig någonsin rökt.


Men just den här boken lär ha smått magiska kvaliteter, folk som läser den slutar på löpande band, och jag ville helt enkelt kolla vad det handlar om. Intressant och ganska rolig läsning.

Sedan blev det plötsligt väldigt väldigt tryckande där i solen. Det var som att luften försvann, det blev svårt att andas, vi kände oss konstiga. Insåg att det måste ha blivit mycket varmare och att det nog inte var så nyttigt att sitta där i en kvav, vindstilla, stekhet gryta. Väl uppe i vår behagligt svala lägenhet kunde vi konstatera att det var 27 grader i skuggan - temperaturen hade alltså stigit med fem grader på knappt två timmar.
Både K. och jag är värmetåliga, men det är något konstigt i luften idag. Den är förmodligen laddad med positiva joner, sådana man mår dåligt av, och det känns som att det är åska på gång. Det vore nog bra med en urladdning.

Inga kommentarer: