lördag 23 juli 2011

Gårdagen

Gårdagen blev förstås färgad av det som hänt i Norge. Vi satt vid Åkanten och myste i godan ro när telefonerna började surra och plinga. Bia (min syster) blev väldigt skärrad eftersom två av hennes barn bor i Oslo. Det blev ett fasligt ringande innan dom var lokaliserade.


Igår visste vi inte omfattningen av dådet, att närmare 90 (antalet reviderades sedan ner till 68) ungdomar blivit skjutna, men det blev ju viss sordin på stämningen ändå.

Vädret var fullständigt, makalöst fantastiskt. Efter några timmar kände vi för att äta någonting, så vi gick till Meza på andra sidan ån. Stannade för att beundra utsikten.


Dom mängder petunior som kommunen planterat längs med hela bron (på båda sidor) är väldigt vackra.


Jag var på Meza för ett par veckor sedan och var mycket nöjd. Det var jag även den här gången, vi var alla tre helt lyriska över den goda maten. Rekommenderas verkligen!


Idag vet jag inte vad programmet är. Jag skriver detta, dom andra ser på nyheterna. Det är svårt att ta in det som hänt, men man blir hur som helst väldigt påverkad av det.

Inga kommentarer: