fredag 6 maj 2011

Börja träna?

Det har öppnat ett litet gym i ett av dom nybyggda husen bredvid vårt. K. och jag gick ut idag för att kanske ta en längre promenad. Men det blåste småspik och var inte lockande, så istället gick vi in på Återbruket och köpte några böcker, och sedan tog vi vägen förbi ovan nämnda gym. Två personer tränade därinne. Tjejen bakom disken såg att vi tittade in och rusade ut och bad oss komma in och se oss omkring. Nytt och fräscht var det förstås. Och jag blir så frestad! Tränade rätt mycket på gym förr och kan verkligen sakna det. Mina frusna skuldror har inneburit att jag har lagt sådan träning på hyllan, men det är faktiskt mycket bättre nu och jag skulle kunna anpassa min träning så axlarna skonas.

Men varför måste man binda upp sig för ett helt år? Det tycker jag är synd. Åtminstone en testmånad borde man kunna ta. Och är man bortrest en månad kostar det 300:- att låsa årskortet...det gillar jag inte heller.
I alla fall ska jag fundera på detta. Öppettider 5-23 är ju bra. Tänk om det kommer en dag när jag sticker iväg och tränar klockan 5 på morgonen...hahaha!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad roligt Monica att du tänkte på tidiga tiden, kl 5! Och jag som tänkte att det skulle passa mig bra kl 22 om det fanns den valmöjligheten här ute på "landet". T.L.

Anonym sa...

Men hallå! Klockan fem på morgonen... Oj så hurtigt!

Monica Hortell sa...

Nej, alltså, JAG kommer aldrig att träna klockan fem. Inte heller klockan sex eller sju eller åtta. Eller nio. Tio kanske, om jag har en morgonpigg dag...:-)