onsdag 11 maj 2011

Picknick på gården

Så har jag äntligen kommit igång med mitt gymmande. Det var flera år sen sist, och det kändes förstås. Men ändå, så otroligt skönt det var! Jag får hålla i mig själv för att inte ta i för häftigt så här i början. Kanske får jag träningsvärk imorgon, jag hoppas nästan det.

Eftersom K. är ledig idag bestämde vi oss för att ha en stilla soldag. Jag var lite inne på att cykla till Gamla Uppsala, men det slutade med att vi helt enkelt tog hissen ner till gården. Nära och bra.


Doft av gräs, jord och blommande hägg, helt underbart. Vi solade och läste, och efter ett tag gick jag upp och hämtade fika. Lite picknick liksom.


Hur lockande känns det att sätta sig framför datorn och eventuellt göra något nyttigt nu? Knappast lockande alls.

Inga kommentarer: