tisdag 3 maj 2011

Vill inte se TV i tidningen

Jag läser ofta tidningar på nätet, alldeles för ofta till och med. Och då är det en sak som irriterar mig: alla TV-inslag. Jag gillar inte det, jag vill läsa en text - inte se en 45-sekunders film! Men det blir mer och mer TV. Varenda nyhet, lustigt reportage, kort intervju, snart sagt allt illustreras med rörliga bilder istället för bokstäver. Ofta inleds det med en reklamtrailer dessutom.
I regel hoppar jag över alla sådana inslag, eftersom flash-grafiken gör att mitt operativsystem (flash är Safaris värsta fiende) mår dåligt och ibland lägger av helt. Men varför all denna TV? Enkelt för redaktionerna förstås. Det är inte många journalister som är riktiga skribenter, inte som det var förr, och nu slipper dom snart skriva alls. Dom kan ägna sig åt teknik istället, åt filmredigering. Trist.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Håller verkligen med dig. Vill jag se något med rörlig bild och ljud letar jag mig till andra ställen än nättidningar.

Anonym sa...

Det gör jag också! Det tar tid att ladda ner och ner och när filmen visas hackar den ofta. Irriterande! Det enda jag kan njuta av i filmväg nätet är You tube, men det bygger ju på just filmer, så...

Monica Hortell sa...

Bra att veta att det inte är bara jag...