fredag 13 maj 2011

Varning för detta café!

Det här inlägget har nu hamnat på fel dag, men whatever...

Jag har tillbringat ett antal timmar på stan. Träffade S. för lunch på Pub 19. Sedan skulle vi ta en fika på Café Linné Hörnan. Och där blev det en liten fight, fast inte mellan oss förstås.

Dom brukar ha gott bröd på Linné Hörnan, och i synnerhet gillar jag deras dammsugare. Eller gillade. I alla fall valde jag en sådan.


S. tog en mockaruta. När hon tog första tuggan såg hon alldeles förfärad, rentav äcklad ut. "Men vad är det här, men oj, hjälp, nej men usch", sa hon och såg ut att må väldigt illa. Faktiskt så spottade hon ut sin tugga i servetten. "Det smakar, jag vet inte vad, nåt jättekonstigt, som mögel." Så hon gick till disken och berättade detta. Bemöttes med stor misstro av personalen som sa att det verkligen inte var något fel på mockarutan. "Men du kan få en dammsugare istället." Under tiden hade jag hunnit smaka på min d:o, och den var sig inte lik. Hård, ofräsch, gammal. Lite smått unken smak. Dom som jag brukar vara så förtjust i.
"Min var nog inte så färsk" varnade jag S. som kunde konstatera att det var inte hennes heller. "Dom här kan man ju slå nån i huvudet med" enades vi om.

Ja, så jag gick modigt iväg till disken där en fruktansvärt otrevlig karl påstod att det var inget fel på dammsugarna heller, dom var helt dagsfärska och bla bla. När jag vänligt men bestämt vidhöll att dom inte alls brukar smaka så här eller vara så stenhårda fräste han ilsket, öppnade kassan och kastade till mig pengar. "Ta pengarna tillbaka då!" väste han. Sedan var han så arg så han hade sönder ett fat...hihi.

Men alltså, vilket jobbigt cafébesök!

Vi gick till Landings där allt alltid är pinfärskt och supergott.
Och varning nu för detta Linné Hörnan. Har dom bytt ägare, eller vad har hänt? Dåliga bakverk, dåligt bemötande, dålig stil.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken dummer! Kunden har alltid rätt, liksom, och genom att vara otrevlig mot kunder tappar man ÄNNU fler kunder! Helt riktigt agerande av er och BRA att du bloggade om stället! Jag går ALDRI dit utan helst till Kafferummet Storken som ägs av min kompis "Greken".

Monica Hortell sa...

Jag har hört mycket gott om Storken. Ska nog testa det snart.