söndag 15 maj 2011

Lek och skrik

Jag hade gärna sovit längre än jag fick idag. Vår gård brukar vara tyst och lugn, men imorse var det ett oväsen utan dess like. Barn! Många barn. Lekande, skrikande, högljudda som jag vet inte vad. Det lät som om ett dagis hade flyttat hit. Antingen har dom bott här hela tiden, och precis nu har alla blivit så pass gamla att dom kan vara ute och leka med varandra, eller också var det diverse gästbarn inblandade. Barnbarn och liknande. Hoppas på det senare alternativet. Det är i och för sig trevligt när det är lite aktivitet här utanför, men inte så tidigt. Och varför måste dom vrålskrika? Tacka vet jag lugna lekar...

Det var roligt att Sverige lyckades så bra i ESC. Spännande omröstning. Och rätt okej klass på låtarna rent allmänt. Och ikväll är det nästa final, den i hockey. Sverige-Finland - kan bli riktigt spännande det också. Jag tittar nog också på bronsmatchen mellan Ryssland och Tjeckien.

Min träning fortsätter att gå bra. Jag har nyss varit på gymmet igen. Var ganska slut när jag kom hem.

Inga kommentarer: