måndag 9 maj 2011

Datorfri sommardag med knölig promenad

Det har inte blivit många timmar vid datorn idag. Knappt en enda än så länge. Visserligen hade jag en grej att skriva, men det gjorde jag för hand och så förde jag in det på datorn sen. Snabbt och smidigt. I övrigt: inget bloggande (förrän nu då), inget facebook, inget surfande - det känns riktigt skönt! Vilsamt för både hjärna, hud och ögon.

Nu har jag tagit en kvällspromenad. Jag tänkte att "sju på kvällen och lite vind ser det ut att vara, så det är kanske aningen kyligt" - men det var jättevarmt. Säkert 22-23 grader i skuggan. Och häggen har slagit ut lite överallt. Plötsligt känns det inte som vår längre, utan det är riktig försommar. Nice.

Min artrosknöl mår dock inte bra av värmen. Den är ondare än nånsin. Jag antar att fötterna sväller och det blir ännu mindre plats i skon. Känns inget vidare. Nu funderar jag på att ta ett par gamla skor och skära ett hål på ovansidan, så knölen får plats. Kanske jag faktiskt gör det.
Tre och en halv månad till operation, och jag ser fram emot det mer och mer.

Inga kommentarer: