måndag 23 maj 2011

Ludd

Jag ägnar mig åt seriös städning. Alltså verkligt seriös, som att ta bort mattor och dammsuga + våttorka där dom (mattorna) har legat orörda i åratal. Ja, hm...åratal kanske är att ta i, men åtminstone ett år handlar det säkert om. Kanske två. Ja, tiden går ju fort, så två år är det nog...

En av dessa mattor snurrar nu i tvättmaskinen. Hoppas det går bra, och att mattan inte är för tung för maskinen. Vi har tyvärr ingen tvättstuga i vårt område, och därmed ingen grovtvättmaskin. Större mattor får man lämna in på kemtvätt, och det är lite bökigt. Det kan jag verkligen sakna, alltså en allmän tvättstuga som det fanns när jag bodde hos Uppsalahem. Oj vad bra det var. Och inte var det några stora problem i anslutning till det heller. Visserligen tog folk inte bort luddet från torktumlarna, det är ju en klassiker. En konfliktframkallande klassiker dessutom. Men nu är det så att jag gillar att ta bort ludd från torktumlaren, jag tycker det är jättekul! Fort går det också. Så dom enstaka gånger, det var kanske en gång av tio, när den som tvättade före mig hade varit plikttrogen och det alltså inte fanns minsta ludd att rensa, då blev jag besviken. (Är inte ludd ett ganska gulligt ord också?)

Funderar nu på något mer nyttigt att göra idag. Jag känner mig ovanligt energisk. Det bådar gott.

Inga kommentarer: