söndag 22 maj 2011

Kvitton, vit choklad och fotboll

Så skönt. Kvitton och papper är nu sorterade. Allt fanns, även dom kvitton jag inte hittade förra gången.


Ganska snabbt gick det också, och sen satte jag mig på balkongen och läste ut en bok som jag har hållit på med ett par dagar. "Lycka" heter den och var inte så bra som jag hade hoppats.

Det är en jättefin kväll. Jag önskar att vi hade balkong i västerläge istället för söder. Och jag önskar att jag hade knölfria fötter så jag kunde ta en promenad utan problem. Men jag har ätit en hyfsad middag i alla fall. Och när jag handlade idag köpte jag en chokladbit med pistagefyllning. Pistage är en av mina favoritsmaker.


Så det skulle bli en bra liten efterrätt tänkte jag mig. Men ve och fasa! Jag vecklade upp papperet, och insåg att den pistagefyllda chokladen var VIT.


Urk. Vit choklad är inte choklad. (Faktiskt inte, den innehåller inga kakaobönor.) Den påminner mer om sötad välling. Blä. Det blev jordgubbar istället. Mycket bättre.

Kollat på fotboll har jag också gjort. Det var väldigt spännande, för det var sista omgången i Premier League, och bottenstriden var helt oviss. Två av bottenlagen spelade mot varandra, och just den matchen tittade jag på. Det blev 3-2, och det tillsammans med resultaten i dom övriga matcherna innebar att båda "mina" lag gick vidare. Inget var avgjort förrän i sista sekunden, ganska otroligt.
Och aldrig har jag sett så många publikbilder med frenetiskt nagelbitande människor.
När matchen var slut vällde folk in på planen. Hundratals. Hade det varit i Sverige så hade det betraktats som en stor skandal, klubben hade fått böta stora summor och förmodligen hade det blivit bråk med knivar och knytnävar också. Wolverhamptons fans verkade sköta sig rätt bra.


Nu ska jag fortsätta slappa och titta på TV.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Synd att jag inte råkade passera, jag ÄLSKAR vit "choklad"! Jag hade kunnat hjälpa dig att äta upp den, menar jag. :D

Monica Hortell sa...

Ja, den kunde du verkligen ha fått... Nu har jag lyckats få i mig den i alla fall. :-)

Anonym sa...

Äsch, synd då! Jag som var så sugen! ;-)