måndag 16 maj 2011

Kinakrogen

Träffade A. för en lunch idag. Vi gick till Kinakrogen (Golden China) på Kungsängsgatan. Jag har hört att dom ska ha god, lite mer genuin kinesisk mat än vad man får annars. Och det stämde. Det var en jättegod buffé med smaker, inte det vanliga stuket med konserverade bambuskott och annat slabbigt. Många kineser fanns bland lunchgästerna, och det är ju också ett bra tecken. Så dit går jag gärna igen.

För övrigt kan man även få mat hemkörd därifrån! Ett extrembra alternativ till pizza.
Jag sitter just nu och tittar på den lilla meny jag tog med mig. Rätt 211 heter "Myror klättrar träd" och är egentligen wokade glasnudlar med färs. Nån gång ska jag äta Myror klättrar träd. Pekinganka har dom också.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Den låter värd att provas! Jag tror att jag har varit där nån gång för länge sen. Praktiskt med hemkörning, för man blir ju rätt trött på pizza när man är lat... ;-)

Monica Hortell sa...

Hemkörning är verkligen jättebra. Beställer man ett par rätter har man oftast mat för en hel vecka.