fredag 27 maj 2011

Bondens marknad

Bondens marknad vid Resecentrum har blivit populär. Lokala producenter säljer sina varor, och det är ju värt att stödja på alla sätt och vis. Eftersom den här fredagen var den sista inför sommaruppehållet gick jag dit för att titta på utbudet. Det var inte så stort faktiskt, och inte så mycket som lockade mig. Minst tre tillverkare av ostar, och jag är ingen ostmänniska. En hel del honung också, och sylt. Samma som på alla marknader. Några ekologiska, snygga tomater köpte jag i alla fall med mig.


När marknaden återkommer till hösten och man kan handla säsongens alla grönsaker blir det roligare.

Medan jag har skrivit det här har det blivit kolmörkt ute, det känns som att dom tunga regnmolnen ska landa på husen. Och, ja, nu kom regnet också. Tur att jag inte ska ut mer idag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tomaterna var verkligen SNIGGA! :D

Hade jag vetat att det var Bondens marknad med ost-stånd så hade jag gått* den vägen idag! Jag älskar ost!
*gått = hasat i feberdimma

Monica Hortell sa...

Snigga är ordet. :-D Hoppas feberdimman lättar!