tisdag 10 maj 2011

Grusigt inomhus

Det är trist när man får en massa grus och skräp under fötterna - inomhus. Det är också väldigt trist att dammsuga. Men idag är det väldigt varmt och soligt, och som vanligt blir jag då energisk och vill göra saker. Alltså, dammsugare fram.


Det värsta golvskräpet är nu borta, i alla fall i köket och hallen. Men dammsugaren börjar kännas lite ofräsch. För något år sedan bytte jag diverse filter, luftfilter och dammfilter eller vad det hette, och efter det har dammsugaren luktat lite illa... Alltså måste jag ha gjort något fel, men jag kan inte komma på vad. Den fungerar i alla fall. Och jag lär inte få K. att gå med på att köpa en ny...

Snart ska jag gå ner till det nya gymmet och teckna ett medlemskap där. Även det är typiskt för saker jag gärna gör när vädret är riktigt, riktigt bra.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hmmm.... jag tror att ni skulle behöva tilldela mig ett uppdrag! :D

Monica Hortell sa...

Ja, jag tror också det. :-D

Anonym sa...

Hör av er om ni behöver hjälp med att promenera snabeldraken! :D