fredag 28 oktober 2011

Fika och fynd

Foten får jobba, och det går hyfsat. Idag tog jag bussen till stan men promenerade hem. Det är en viss frihetskänsla att vara i rörelse igen. Även om det inte går så fort som det brukar. Jag tycker i alla fall att det känns något bättre för varje dag.

Jag träffade Monic för en fika. Vi tänkte först gå på Ofvandahls, men det var mycket folk där, nästan bara ungdomar, och det var ganska urplockat i diskarna också. Alltså ändrade vi planen och gick istället tvärs över gatan till det mer undanskymda Kulturkaféet, vars existens man inte tänker på så ofta. Där var det inga köer precis, tvärtom så var vi efter ett tag dom enda gästerna. Förutom diverse karlar som slamrade och kom med leveranser. Litet gulligt ställe är det hur som helst, känns "hemkört" och enkelt. Jag åt en liten raw food-grej gjord av bland annat dadlar, nötter och kokos. Halvgott. Men vi hade trevligt. Sedan hade vi sällskap en bit på väg hem. Milt och fuktigt ute. Riktigt höstmysväder.


Vi gick in på Öster om ån, eftersom vi ändå passerade där, en av mina före detta favoritaffärer. Kanske blir den det igen, för jag hittade faktiskt en tröja där. Helt otippat. Precis en sån tröja som jag förgäves letat efter på alla upptänkliga ställen. En blå, rymlig men ändå ganska tunn. Öster om ån säljer mest hantverk, typ glas och keramik, så jag hade aldrig ens kommit på idén att titta efter klädesplagg där. Nu är jag nöjd. Klockan är redan fem, men jag ska ha en liten jobbstund framför datorn

Inga kommentarer: