torsdag 27 oktober 2011

Dagens ekonomi och Klaraslum

Riksbanken rörde som väntat inte räntan. Grekland har fått halva sin skuld (1000 miljarder) efterskänkt. Börsen gick upp med 4,4 procent. Saab är fortfarande i krisläge.
Det är dagens ekonominyheter. Det känns nästan som ett antiklimax.
Men faran är inte över, enligt experterna. Det kommer mer, frågan är bara när.

Själv har jag varit i Stockholm idag. Inget särskilt inträffade på den resan, utan allt flöt hur smidigt som helst. Men vid Klara kyrka var det nåt slags utryckning med poliser och väktare både utanför kyrkan och inne i den, och tre uniformerade personer tryckte upp och höll fast en handbojeförsedd karl mot kyrkväggen. Det hastade man bara förbi med ett lätt sneglande, liksom "jaha, ojdå". Fort därifrån. Klara kyrkogård har alltid varit ett ganska ruggigt ställe. Slum och droger och prostitution. Jag brukar inte så ofta gena där, just för att jag tycker det är lite obehagliga vibbar.

Som vanligt var det skönt att komma tillbaka till Uppsala. Jag steg av tåget med en suck av lättnad. Få se om jag orkar göra nåt vettigt ikväll

Inga kommentarer: