söndag 2 oktober 2011

Söndagsrapport

Varje höst blir jag lika förvånad: kolmörkt vid 19-tiden, hur är det möjligt?! Det känns liksom inte naturligt. Nyss var det ju alldeles ljust. Suck. Ska det vara mörkt på kvällarna, då ska det åtminstone vara varmt. Som kompensation. Kombinationen mörkt och kallt är outsägligt vidrig.
Snart blir det ju dessutom mörkt mitt på dagen. Och kan vara hur kallt som helst.

Min söndag har varit lugn och vanlig. Det verkar som att jag har en förvånansvärd förmåga att fördriva tiden, utan att ha tråkigt trots att inget händer.
En fotbollsmatch har jag tittat på, och mitt favoritlag Tottenham vann mot Arsenal.

På det hela taget mår jag jättebra, både psykiskt och fysiskt. Det känns avslappnat i musklerna, och jag tror det delvis beror på att jag äntligen har fått tag i en Bemermadrass till bra begagnatpris. Nu kör jag också ett intensivprogram för foten, och det märks en viss positiv skillnad. Kanske är Bemer också en anledning till min extrema pigghet trots sömnbrist. Det hoppas jag dock ska normalisera sig, för det håller väl inte i längden att vara vaken till 6 på morgonen och sedan gå upp 8.30. Äh, det var bara en natt. Troligen en engångsföreteelse.

Inga kommentarer: