onsdag 26 oktober 2011

Möten på stan och ny stekpanna

Sånt höstväder som det är idag kan man faktiskt njuta av. Jättefint är det. Jag hade lite ärenden på stan, så jag tog bussen som vanligt nuförtiden. Från min fönsterplats såg jag en vän som precis korsade en väg med sitt elfordon. Jag höll lite utkik sen, Uppsala centrum är ju inte så stort och vi kunde mycket väl ha stött ihop. Det gjorde vi inte. Däremot stötte jag ihop med andra personer. S. inne på Cervera och Ingela på Ica City.
S. och jag pratade om våra respektive krämpor - ja, nu är man i den åldern eller åtminstone det läget när man pratar om hälsan jämt och ständigt. Läget är väl förhoppningsvis övergående i alla fall...

Ingela har jobbat utomlands i flera månader, så vi har inte setts på ett bra tag. Ingen av oss har Cityaffären som sin vanliga butik heller, så det var smått otroligt att vi sågs där. Och väldigt kul.

Mina ärenden var i första hand att köpa en stekpanna. Vi har ett antal, skåpet är rentav fullproppat med stekpannor i olika storlekar och av skiftande kvalitet. Ingen är dock riktigt bra, och minst tre stycken är det bara att kasta. Botten flagnar på en, och det lär vara direkt farligt, på en annan fastnar allt och en tredje har bågnat så att enbart en mycket liten del av botten verkligen har kontakt med spisen.
Nu köpte jag en som är både dyr och snygg. Och är den dessutom bra? Hoppas, hoppas!


Den ska användas snart, eftersom jag tänker förbereda kvällens middag. Vi får gäster, eller snarare gäst. Hans kommer hit - väldigt trevligt.

Eftersom jag gick förbi Landings passade jag på att köpa valnötsbröd.


Ska äta en skiva nu tillsammans med en kopp te. Sen är det dags för hushållsbestyr.

Dagens bussresor gick för övrigt bra. Inga incidenter i form av missade hållplatser eller så.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mycket snygg färg ser den ut att ha, pannan! :D

Monica Hortell sa...

En aptitlig färg, verkligen. :-) Jag har använt den nu, och den känns väldigt bra dessutom.