fredag 21 oktober 2011

Kreativt i ateljén

Det var skönt ute idag. Precis en sån dag som höstälskare talar lyriskt om: sol och hög, klar, frisk och krispig luft. Aningen kyligt men inte så det störde. Själv är jag ju ingen höstälskare, men det var faktiskt jättefint.
På väg till Kvarnen hälsade jag på K. i ateljén. Där rådde stor aktivitet. Sällan har väl uttrycket 'kreativt kaos' varit så adekvat.


Jag blev förtjust i en helt ny, abstrakt målning. Den ska vi nog rama in och ha hemma.


Det är väldigt bra energi i ateljén, när jag kommer dit vill jag nästan aldrig gå därifrån, utan jag sitter där i soffan och bara insuper atmosfären. Men efter ett tag vandrade jag lätt haltande iväg till ICA. Handlade lite småsaker till kvällens middag. Kyckling med goda tillbehör.
Imorgon blir det fest och svirande på stan, för då firar vi 19 år tillsammans!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj oj, 19 år!!! Jag får gratulera en dag i förskott! (Anna och jag har nyligen firat fyra...)
Hälsa din älskade K också och ha en bra firardag! :D

Monica Hortell sa...

Tack! Fyra år är inte så pjåkigt det heller..:-)