måndag 3 oktober 2011

Strödda kommentarer

Åh, vad jag är trött! Alltså inte trött på dumma saker jag läser i tidningen, som jag annars brukar vara, utan helt enkelt sömnig. Somnade runt 4 i natt, vaknade 8. Fyra timmar, fast häromnatten var det två och det är ju ännu värre.

När jag nu kollar lite i tidningarna så fastnar jag bland annat för rubriken "Avliden får behålla Nobels medicinpris". Trevligt för honom...men visst känns det som att det är något fel på den rubriken? Och hur mycket ödets ironi är det inte att dö ett par timmar innan det offentliggörs att man fått Nobelpriset. En konstig situation.

Och kommer KD att överleva? Jag har aldrig röstat på dom, men däremot tycker jag att Göran Hägglund är den absolut trevligaste av alla partiledare. Mats Odell däremot...nej och nej. Han känns mer som en arrogant, humorlös (fast det vet jag ju inte egentligen) yrkespolitiker, en polerad typ som man inte riktigt kan lita på. Inte kan väl KD lyckas bättre med honom vid rodret?

Och så tycker jag det är beklämmande att kvällstidningarna har hittat ett nytt mobbingsobjekt i Hollywoodfrun Gunilla Persson. Sluta! Det är riktig äkta mobbing, där man avsiktligt feltolkar, förvränger och missförstår i syfte att skapa små "skandaler". Låt folk vara som dom är!

Ja, det var kvällens lilla avrundning. Good night.

Inga kommentarer: