onsdag 26 oktober 2011

Festlig onsdag

Dags att avrunda dagen, som har varit festlig värre för att vara en vanlig onsdag. Jag invigde den nya fina stekpannan. Köttfärs, lök, tomat, grädde och allsköns kryddor fick puttra ihop till en god pajfyllning. Smördeg och cheddarost gjorde det hela komplett. (Ja, smördeg. Nu är mina avsteg från LCHF synnerligen flagranta. Men snart är jag back on track igen.)

Vi hade bestämt klockan 17 med Hans, och det började med ost och vin i K:s ateljé.


Det är alltid mysigt och inspirerande att vara där. Hans blev förtjust i en tavla, så förtjust att han köpte den. Kul, för det är en tavla jag tycker jättemycket om.


Vi satt där i ateljén länge och väl, och sen gick vi hem och åt mat, drack mer vin samt avrundade med godis. Diskuterade bokstavligen allt mellan himmel och jord. En femstjärnig kväll!

Imorgon ska jag åka till Stockholm med tiotåget. Klippning och lite annat står på programmet. Funderar på om jag hinner se Bonde söker fru på TV4 play nu. Ja, det är klart jag gör.

Inga kommentarer: