söndag 9 oktober 2011

Strödda söndagsrader

Rolig liten notis i dagens tidning: Alla i Västerstrands församling (ligger i Värmland tror jag) som under året fyller 75, 80, 85, 90 etc. blev bjudna på fest av församlingen. Bara det att en siffra blev fel i telefonnumret, så när folk ringde för att anmäla sig till festen kom dom till krematoriet! Kyrkoherden beklagar.
Jag skrattade högt.

Annars var det inte så mycket att skratta åt i förmiddags. Särskilt lite skrattade jag åt dom ynka fem plusgraderna, dom orsakade däremot en del tunga suckar. För kallt, för kallt.
Nu ska jag kanske titta på en film. Två tänkbara börjar klockan 14: Komedin Ladykillers från 2004 och musikalen "Det spritter i benen" från 1955. Det spritter i benen - det är en så töntig titel så jag bara måste kolla lite på den.
Och på tal om ben eller snarare fötter, så tänkte jag försöka ta på mig en vanlig sko idag. En rymlig joggingsko. Bara för att känna hur det känns. Så jag lossade på snörena så mycket det gick och trädde försiktigt in foten. Men jag avbröt halvvägs, jag vågade inte. Det kändes för konstigt.

Inga kommentarer: