lördag 8 oktober 2011

En kall dag

Det började soligt idag, men nu är det grått. Och kallt. Det börjar bli dags att skruva på elementen. Lägenheten är så varm, så vi har aldrig alla element på, knappt ens mitt i vintern, men just den här lite råa höstkylan känns faktiskt idag. Så nu skruvar jag vreden upp till trean, åtminstone i köket och vardagsrummet.

K. är i ateljén och målar kanske några nya mästerverk. Jag håller mig hemma förstås. 
Något jag har märkt den senaste tiden är att jag har blivit känsligare. Kanske min "isolering" fungerar som ett slags andlig eller åtminstone psykologisk retreat och skärper sinnena. Intuitionen är starkare, energin känns mer förtätad. Plus att jag också "tar in" saker väldigt direkt. Intressant.

Min blogg tycks ibland inte gå att kommentera. När jag googlar på saken verkar det som att det är ett återkommande problem för vissa blogspotbloggar. Ett problem som kan komma och gå. Så om någon skriver en kommentar och den bara försvinner, så beror det inte på att jag helt elakt har bestämt att allt ska raderas. 
Och den som har erfarenhet av eller tips om vad man göra åt detta får väldigt gärna maila mig och berätta.

4 kommentarer:

Systerdyster sa...

Hallå i gråvädret, jag kollar bara om jag kan kommentera här. /Nurse Rached

Nurse Rached sa...

...och så prövar jag som oinloggad...

Systerdyster sa...

Meb då. Inga problem för mig i allafall. Och då får jag önska en fortsatt trevlig helg!

Ber om ursäkt för mitt klottrande. ;-)

Monica Hortell sa...

Systerdyster: Tack för kommentarerna! Jag är så glad att det funkar. Vi får väl kommentera varandras bloggar då, om nu ingen annan kan göra det..:-)