fredag 7 oktober 2011

700 burkar

Idag blir det citronkyckling till middag. Med både ratatouille och ugnsrostade grönsaker. K. har varit och handlat igen, jag tror nästan hon börjar gilla det. Det har ju annars varit rena skräcksysslan för henne. Jag, å andra sidan, längtar allt mer efter att handla både mat och annat. Men snart kan jag göra det. Det känns som att foten är rätt så bra nu, såtillvida att tån har läkt ihop. Jag tror faktiskt att den har gjort det, men vad vet jag? Det är bäst att röntgen får utvisa det. Mjukdelarna runt omkring känns däremot lite ömma fortfarande.
Hur som helst, K. råkar ofta ut för märkliga incidenter när hon är på ICA. Idag slog kassörskan in, inte en utan hela 700 burkar krossade tomater! Jättekul. Sånt händer aldrig mig.


Här begrundar K. kvittot, men spåren efter dom 700 var förstås borta.

Inga kommentarer: