tisdag 8 november 2011

80 år på Grand

Idag fyller K:s mamma 80 år. Vi ska åka till Stockholm och fira henne, och det blir något så lyxigt som middag på Grands Veranda. Bland annat. Spännande, för där har jag aldrig varit. Något stort gäng blir det inte, utan Siw ville bara ha dom närmaste, dvs hennes man Bengt, K, Nikki och jag.
Det känns kul och spännande, lite som julafton av någon anledning.

Det blir alltså inget jobb idag. Nu ska vi prova våra "fina" kläder och se om vi hittar något som passat ihop. Det blir intressant. Och jag har ett specialplåster på foten, eftersom mina nya sköna skor har gjort ett hål precis vid operationsärret. Ja, precis där huden nu är tunn och cirkulationen dålig. De nya skorna som är så underbart sköna i övrigt. Men på ett enda ställe har det uppstått ett tryck, av ett snörhål tror jag, och det är inte ett ställe där jag vill ha något sår. Kan jag lugnt säga. Så jag kanske får använda mina gamla sneda skor ett tag till. Hellre snett och lite tillfälligt ont i ryggen pga det än svårläkta sår på känsliga ställen.

Ögat är lugnare, men lite flimmer, blixtar och flagor stör fortfarande synfältet. Inga direkta problem dock. Och med några glas champagne kommer nog allt att kännas helt perfekt!

Inga kommentarer: