tisdag 15 november 2011

Sålt guld

Jag har haft en klient och gjort lite andra saker, och nu sitter jag och tittar ut på mörkret. Ruggigt.
+ 19 och sol är det i Nerja - jag önskar det var imorgon jag skulle åka dit!

K. har sålt några guldsmycken idag, till en sån här ambulerande firma som värderar och köper, typ armband hon aldrig använder utan som bara ligger i en ask och "skräpar". Dom var bara 18 karat (jag har svårt att säga det ordet, av någon underlig anledning säger jag oftast "kvadrat", typ "synd att armbandet inte var 24 kvadrat" - hehe, det hade varit ett rejält armband det...) men hon fick ändå en väldig massa pengar. 13.000:- tror jag. Och nu är hon iväg och överlämnar en såld tavla. En lukrativ dag får man verkligen säga.
Helt okej för mig också, fast i något mindre skala.

Så här mycket guld hade inte K., faktiskt bara en bråkdel. Men lönsamt ändå.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men 18 karat är egentligen bättre än 24, för 24 karat är så mjukt att man nästan inte kan använda det. Och vem vill ha det då?