söndag 20 november 2011

Nyttigt och onyttigt

Nu har jag äntligen återtagit min träning på det lilla lokala gymmet. Var där idag - första gången sedan augusti! Det kändes bra, trots att det var tungt. Och jag var försiktig, för det är ingen idé att vrålstarta och ta i för häftigt. Små doser får det bli i början, och då kan jag ta dom desto oftare.

Sedan har jag varit och handlat också. Köpte tvättmedel, diskmedel, mat och tyvärr också något som hemskt som en påse Skumtomtar! Som jag nu också har smackat i mig. Hela påsen. Det är något underligt begärligt med dom där tomtarna, man hetsäter dom på ett helt galet sätt. Nu efteråt har jag en misstänkt kemisk bismak i munnen. Och en anings irritation i luftvägarna. Jag har märkt förut att jag kan få nästan astmaliknande känningar av vissa sorters godis.
Varför, varför köpte jag dom?!
Det får bli vinterns första och sista skumtomtefrosseri!

Goda, beroendeframkallande och förmodligen farliga

Där försvann väl all positiv effekt av träningen av också, men, men...det kommer nya dagar. 
Och efter detta återfall går jag genast tillbaka till den trygga LCHF-kosten.

Inga kommentarer: