onsdag 2 november 2011

Nervösa bokningar

Pust, vilken rysare! Boka hotell, och så finns det inga rum nånstans...
Den 26 november ska K. och jag åka till Stockholm och se musikalen Romeo och Julia samt bo på hotell. Det är min födelsedagspresent från i somras som nu äntligen ska utnyttjas. Jätteroligt!
Vi hade bestämt oss för att bo på Malmen som ligger ett stenkast från Göta Lejon. Inga rum.
Nehej. Det var en klar missräkning. Men Clarion på Ringvägen är också rätt nära. Inga rum.
Okej, så jag kollade lite varstans, alltmer desperat. Hur kan det vara knökfullt överallt en vanlig helg i november??? Tänk om vi blir tvungna att ta nattbussen hem? (Ett säkert sätt att förlora all feststämning.)

Snart insåg jag att det var lika bra att glömma läget, dvs. Södermalm. Det fick bli några tunnelbanestationer bort, och då är det ju bäst att bo nära Centralen, så det är lätt att komma hem nästa dag. Med stigande puls och tilltagande huvudvärk surfade jag mig igenom diverse hotellsajter med allt fullbokat utom dyra sviter, men så äntligen fanns det något! Nordic Light, precis vid Centralen. Ett relativt nytt designhotell som verkar rätt kul. Man kan till exempel hyra en ljusbox och få upp till rummet. Om man behöver en halvtimmes ljusterapi, och det gör man nog. Sånt är roligt. Och lediga rum - hurra!

Så nu är det fixat. 1500 pix. Ja, det blev inte så mycket dyrare än vår ursprungsplan. Nöjesliv är inte gratis.

Jag har fortfarande huvudvärk, så stressad blev jag.

.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ibland har man tur och får rum via olika hotellsajter på nätet - vi gjorde så till Pride och fick rum till bra pris och väldigt nära, dessutom - trots att hotellet själv meddelade att allt var fullbokat... Men man måste surfa runt som 17 då...

Låter kul i alla fall! :D

Monica Hortell sa...

Trots att hotellet sa att det var fullbokat...det var värst. Jag både ringde och kollade hotellsajter men fick samma negativa besked. Ibland tror jag det lönar sig att vänta in i det sista, att dom ofta håller på några rum eller får återbud. Hur som helst, jag är glad att det löste sig till slut.