onsdag 16 november 2011

Kortet tillbaka

Nu kan jag börja träna på gymmet igen. Ortpeden "träningssjukskrev" mig till den 26 november, så jag skulle kunna frysa gymkortet. Men jag känner mig helt okej nu, så jag har altså tinat upp det igen. Kortet låg i brevlådan idag, jag har precis hämtat det. Ska dock inte inviga det förrän imorgon.

Jag har läst i UNT om arbetsplatsolyckan här utanför. En man blev fastklämd mellan betongblock men skadorna tycks inte vara livshotande. Hoppas dom inte är allvarliga heller.
I och med att vi ser det här bygget varje dag och kan följa vad dom gör, "titta, nu kommer väggarna, oj, idag ska dom installera vitvaror, hjälp nu börjar dom med femte våningen, vad högt det blir!", så känner vi oss liksom delaktiga eller i alla fall ganska nära det som händer. På ett underligt sätt. Så om någon blir skadad känner man sig nästan personligt berörd.

Ikväll ska jag träffa mina gamla Carolinakompisar. Vi ska gå ut och äta på Meza, favoritrestaurangen från i somras. Hoppas den håller stilen.

Inga kommentarer: