måndag 7 november 2011

Splittrat

Idag är en sån dag när jag känner mig lite uppjagad och nervös utan direkt anledning. Det går ändå rätt bra att jobba, tangenterna glöder, men koncentrationen finns bara i korta perioder. Mellan varven går jag med splittrad hjärna och suddiga ögon in på nätet och ser vad som händer med Grekland och allt annat. Rykten om att Berlusconi ska avgå, kan det stämma? Och Saab - inte, det blir inget, igen. Det förekommer så mycket desinformation och dubbla eller trippla budskap numera.

Jag har provat lite kläder också, inför ett flådigt födelsedagsfirande imorgon. Garderoben innehåller mest sportiga plagg, och dom lite snyggare är lätt räknade. Något ska jag nog få ihop i alla fall. Det är bra också att det inte är svinkall vinter än. Enklare att klä sig då, enklare att resa (till Stockholm, dit vi ska), enklare allt. Läste idag har Uppsala har inte (hittills, det har ju bara gått en dryg vecka) haft en så varm november sen 1801. Fine with me.

Inga kommentarer: