torsdag 10 november 2011

Avslöjande ljus

Jag somnade faktiskt efter frukosten, så en dryg timmes slummer har jag i alla fall fått. Inte mycket men alltid något. Faktiskt så har jag nu styrkt mig med en koffeintablett, så att hjärnan ska fungera ändå.

Sol ute idag, och den står ju väldigt lågt nu. Det innebär att allt damm syns. Då har vi ändå synnerligen oputsade fönster som silar ljuset ungefär som tunna gardiner. Fast, det förstås, solen gör att man även noterar hur otroligt smutsiga fönstren är. Mycket avslöjande, det är nästan skrämmande. Jag var helt enkelt tvungen att ta fram en mopp och köra på dom värsta golven. Intressanta saker fastnade på moppen. Och endera dagen ger jag mig i kast med några fönster också.

Om några timmar går jag iväg till UKK för att lyssna på konserten med Marianne Faithfull. K. är inte så förtjust i henne, så hon ska ha en egen liten hemmakväll med hyrfilm och chips. Jag sammanstrålar med Ingela och M-P vid UKK:s bar, och vi tar väl en kopp kaffe eller ett glas vin eller något innan den stora begivenheten.
Det är kul, för jag har alltid tänkt att det finns två artister som jag verkligen önskar skulle komma hit till Uppsala. Den ena är k.d. lang och den andra Marianne Faithfull. Och så kommer MF! Hoppas nu att konserten är bra.

Inga kommentarer: